søndag 14. desember 2008

Assassin's Creed

assassins creed Pictures, Images and Photos
Assassin's Creed (eller Snikmorderens Tro som vi kunne kalt det i Norge?) er ett av mine spill som jeg akkurat ble ferdig med, uten å røpe for mye så skal jeg gi ett overblikk om spillet og mine meninger!

Det hele starter med at du kommer inn i en gammel by med mange folk som omringer deg, karakteren din får mange flashbacks som kommer i ny og ned. Plutselig er du tilbake i fremtiden i ett forsknings laboratorium. De vil bruke dine gener for å hente noe i historien. Dette gjør de gjennom en maskin kalt "The animus".

Du spiller som Desmond Miles (Mr. Miles som du blir kalt av proffesoren i labben... din ekte jobb - før du ble kidnappet, var bartender) Når du går tilbake i The animus spiller du som Altair (uttalt "At-tair" som da betyr på arabisk: "The Flying Eagle")

Assassin's Creed er ett "Stealth spill" så du må snike deg rundt en del, med mindre du vil ha 20 vakter etter deg - tro meg, det er ikke gøy!

Det meste av handlingen foregår i Jerusalem "The Holy Land". Du får diverse oppdrag av lederen i klanen din. De går da ut på å ta ut forskjellige mål, viktige personer i diverse byer. Alt for å oppnå 'vårt' mål.

Jeg er da personlig en stor fan av Assassin's innenfor spill, så jeg synes dette spillet var kjempe. Dreping blir litt... repeterende etter en stund, ikke i den grad at du går lei da - hvert fall ikke jeg! Spillet sin story-line er da ekstremt god, jeg synes alt var spennende og jeg fulgte med i alle cut-scenes.

Konklusjon:
Kjempe spill! Løp å kjøp sier jeg, men hvis du ikke liker mord, våpen og kamp... så burde du holde deg unna.

Min karakter for dette spillet blir 8/10, enkelt og greit fordi jeg satt igjen med en kriblende følelse når jeg var ferdig.

Ingen kommentarer: